NEC

Preposlať NEC MultiSync EA273WM - recenzia

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

21.02.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

LCD monitor NEC MultiSync EA273WM sme si pred niekoľkými mesiacmi už predstavili, keď sa chystal na trh. V súčasnosti sa predáva aj u nás a mali sme možnosť si tento model otestovať. Ako si teda viedol v teste?

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

Po vzhľadovej stránke sa jedná o celkom konzervatívny monitor, jeho dizajn je veľa minimalistický a nijako extra zaujímavý. Rám tela je v čiernej farbe a ocenili sme hlavne matnú povrchovú úpravu, ktorá bráni zachytávaniu odtlačkov prstov. Zapáčil sa nám tiež tenký rám okolo panelu. Jediný výraznejší dekoračný prvok je logo spoločnosti NEC v ľavom hornom rohu rámu a ovládací panel, ktorý sa nachádza v pravom spodnom rohu. Panel sa skladá z piatich senzorových tlačidiel, všetky sú bez väčších problémov prístupná a používajú sa dobre. Odozva je tak akurát a nemali sme problémy ani s prehmaty. Musíme pochváliť aj stojan, ktorý nielen že má rozmernú základňu, takže poskytuje monitoru veľmi dobrú stabilitu, ale ponúkne vám tiež rozsiahle možnosti nastavenia polohy. Okrem klasického nastavenia sklonu môžete upravovať tiež výšku monitora a nechýba ani možnosť postaviť ho na pivot. Len je škoda, že monitor nie je vybavený senzorom, ktorý by obraz po preklopení na pivot automaticky upravil. Budete to musieť urobiť manuálne pomocou softvéru, čo je škoda a len to zdržuje.

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

Základné technické špecifikácie tohto modelu sú uhlopriečka obrazu 27 palcov, najvyššie rozlíšenie 1920 x 1080 pixelov pri pomere strán 16:9 a statický kontrast sa zastavil na štandardnej hodnote 1000:1. Odozva činí príjemných 5 ms a jas disponuje hodnotou 300 cd/m2. Potešili nás široké pozorovacie uhly 178 stupňov z horizontálneho aj vertikálneho pohľadu, čo je naozaj dobrá hodnota. Tento monitor je postavený na TN panela ao podsvietenie sa postarali samozrejme LEDky, čo má pozitívny vplyv hlavne na energetickú náročnosť. Užívateľské rozhranie je celkom slušné, po grafickej stránke je navrhnuté dobre a výhrady sme nemali ani k ergonómii. V OSD si môžete nastaviť a upraviť veľa klasických vlastností a ak sa vám nebude chcieť si s nastavením hrať, môžete zvoliť jeden z piatich prednastavených módov obrazu. Ponúkané módy sú Standard, Movie, Photo, Text, Gaming a Dynamic a samozrejme nechýba ani mód ECO, ktorý je nastaviteľný hneď v troch rovinách. O nízku spotrebu sa stará aj dvojica senzorov, pričom jeden kontroluje okolité svetelné podmienky a druhý prítomnosť osoby pred monitorom.

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

Konektívna výbava je výborná a tento monitor je vybavený takmer všetkým, čo budete potrebovať. Na pripojenie môžete použiť klasický HDMI port, ďalej sa tu nachádza i VGA rozhranie, DVI-D a nechýba ani DisplayPort. O pripojenie rôznych periférií sa postará praktický USB hub. Kvalita obrazu je skvelá a potešilo nás hlavne veľmi dobré podanie farieb, ktoré sme u TN panela tak dobré ani nečakali. Dobré je tiež podanie čiernej farby a veľmi malých nedostatkov, kedy sa čierna nepatrne stáčala do šedej, sme si všimli len pri veľmi tmavých scénach. Obraz je plynulý a miera detailov je veľmi vysoká. Určite musíme spomenúť aj skvelú spotrebu, ktorá je na 27 palcový monitor naozaj chvályhodná. Pri použití módu ECO na najvyššie nastavenie sme namerali spotrebu len 17 wattov, a ak sme ho vypli, spotreba bola stále dobrých 34 wattov. Na prostrednej nastavenie ECO módu monitor priemerne konzumuje 26 wattov.

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

NEC MultiSync EA273WM - recenzia

NEC MultiSync EA273WM je skvělý monitor, u kterého výrazně převyšují kladné vlastnosti nad těmi zápornými. Těch opravdu mnoho není, monitoru bychom vytkli pouze nutnost upravit obraz při překlopení na pivot (sám to neumí) a trochu horší černou barvu při temných scénách. Ocenili jsme hlavně skvělou výbavu, rozsáhlé možnosti nastavení polohy, nízkou spotřebu a také vysokou kvalitu obrazu. Ten nabídne výborné podání barev, široké pozorovací úhly a vysokou úroveň detailů. Cena se na našem trhu pohybuje okolo 389 eur s DPH.

tlačiť