Preposlať Asus PA246Q - recenzia

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Asus PA246Q - recenzia

29.12.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

V dnešnej recenzii sa pozrieme na dostupný profesionálny monitor od spoločnosti Asus a to na model s označením PA246Q. Tento monitor nás potešil hlavne dobrými možnosťami nastavenia polohy, skvelými farbami a prijateľnou cenou.

Asus PA246Q - recenzia

Tento model je taký stred, cenovo sa nachádza presne medzi high-end IPS (NEC MultiSync PA241W) a dostupnými monitormi (LG IPS236V). Po stránke dizajnu je už na prvý pohľad zrejmé, že sa jedná o profesionálny kúsok, čo naznačuje hlavne nie úplne tenký rám. Celý monitor je vyvedený v čiernej farbe a jeho vzhľad oživuje podarená červená linka v spodnej časti rámu. Štandardne dodávaný stojanček má veľkú základňu, takže monitoru poskytuje slušnú stabilitu a navyše ponúkne tiež skvelé možnosti nastavenia polohy. Okrem klasického vyklápania ponúkne aj výškové nastavenie a postavenie na pivot. Len je škoda, že pri postavení na pivot sa obraz monitora sám nepreklopí a musíte to urobiť manuálne v nastavení. Monitor podporuje aj zavesenie na stenu. V spodnej časti rámu sa nachádza dobre prístupný a jednoduchý ovládací panel, ktorý sa používa dobre a jednotlivé tlačidlá majú slušnú odozvu.

Asus PA246Q - recenzia

Teraz sa pozrieme na technické špecifikácie, ktoré sú naozaj skvelé. Tento monitor ponúkne uhlopriečku obrazu 24 palcov, najvyššie rozlíšenie 1920 x 1200 pixelov pri pomere strán 16:10 a statický kontrastný pomer 1000:1. Pozorovacie uhly sú skvelých 178 stupňov z horizontálneho aj vertikálneho hľadiska, čo je dané hlavne použitou P-IPS technológiou. Odozva je slušných 6 ms a o podsvietenia sa stará trochu netradične technológia CCFL. Užívateľské rozhranie monitora je celkom dobré a zorientovali sme sa v ňom rýchlo. S nastavením sme tak nemali príliš veľa problémov a tento monitor vám dovolí nastaviť si takmer všetko, na čo si spomeniete. Môžete si upraviť jas, teplotu farieb, kontrast, ostrosť a ak sa vám nebude chcieť si s nastavením hrať, môžete si zvoliť jeden z piatich prednastavených módov (Standard, sRGB, Adobe RGB, Skenery a Theater). Každé nastavenie je na tom inak a po stránke zobrazenie farieb sa nám najviac páčil mód Theater, ktorý ponúkne ich najlepšie podania.

Asus PA246Q - recenzia

Asus PA246Q - recenzia

Výhrady sme nemali ani ku konektivite, pretože vo výbave nájdete všetko, čo by ste od podobného monitora mohli očakávať. Okrem klasiky v podobne HDMI a VGA nechýba ani DisplayPort, DVI-D, 3.5 mm jack, trojica USB portov a na tele monitora je dokonca aj čítačka pamäťových kariet (SD, MS, MS Pro, MS Duo, xD, MMC a SM). Kvalita obrazu je naozaj špičková a najviac vynikne hlavne výborné podanie farieb a široké pozorovacie uhly. Text je bez problémov čitateľný aj pri použití malého fontu a páčila sa nám tiež plynulosť obrazu, ktorú oceníte hlavne pri hraní hier alebo sledovaní filmov. CCFL podsvietenie má proti LEDkám jednu nevýhodu a to je vyššia spotreba energie. Tento monitor si v priemere povie o 73 wattov, čo je podstatne viac, než koľko požaduje LED konkurencie. Je škoda, že sa v balení nenachádza HDMI kábel, ale na druhú stranu nájdete v krabici USB, VGA, DVI a DisplayPort káble.

Asus PA246Q - recenzia

Asus PA246Q je jeden z najlepších profesionálnych monitorov na súčasnom trhu a za celkom prijateľnú cenu ponúkne špičkovú výbavu, veľmi dobré možnosti nastavenia polohy a tiež naozaj kvalitný obraz. Tento model je postavený na P-IPS technológii, čo sa premietlo hlavne v širokých pozorovacích uhloch a vernom podanie farieb. Cena sa na našom trhu pohybuje okolo 454 eur s DPH.

tlačiť